1.- ia măsuri pentru organizarea executării si executarea în concret a activităţilor din domeniile prevăzute la art. 36 alin. 6 lit. “a” pct. 1, 2, 3, 4, 5, 6,8, 9,10, 16, 18;
2.-raspunde si ia masurile necesare domeniul gospodaririi si infrumusetarii comunei potrivit prevederilor hotărârilor consiliului loal, constata si aplica sanctiunile in domeniul gospodaririi localitatii, mediu, gestionare a deseurilor, salubrizarea localitatii;
3.-supravegheaza si controleaza lucrarile de intertinere si reabilitare a drumurilor publice din comuna, asigura instalarea semnelor de circulatie pentru desfasurarea normala a traficului rutier si pietonal in conditiile legii;
4.-sub coordonarea primarului comunei, ia masuri pentru prevenirea si limitarea urmarilor calamitatilor, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor, impreuna cu serviciile locale si cu organele specializate ale statului;
5.-ia masuri pentru prevenirea si combaterea pericolelor provocate de animale, in conditiile legii; urmareste si realizeaza, impreuna cu medicul veterinar si asitentii acestuia, expedierea catre crematoriu a animalelor moarte de pe teritoriul comunei;
6.- ia măsuri pentru organizarea executării si executarea în concret a activităţilor prevăzute de Legea nr.416/2001 privind venitul minim garantat ;
7.-efectueaza instructajul, urmareste, supravegheaza si dispune masurile necesare pentru persoanele ce au obligatia prestarii unor actiuni si lucrari de interes local in baza Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, precum si a O.G. nr.55/2002 privind regimul juridic al sanctiunii prestarii unei activitati in folosul comunitatii ( evidența acestora, pontaj , coresponde cu instituțiile abilitate în acest domeniu , până la pronunțarea instanței) ;
8. -exercita atributii le specifice de membru in Comisia de fond funciar, Comitetului local pentru situatii de urgenta si alte comisii stabilite prin dispozitii speciale;
9.-fiind inlocuitorul de drept al primarului, in lipsa acestuia, semneaza adeverintele, certificatele si alte documente ce se emit in cadrul institutiei, inclusiv a celor ce vizeaza activitatea de ordonator de credite bugetare , cu exceptia emiterii de dispozitii, autorizatii, acte referitoare la referendum ori alegeri;
10.- ca presedinte al Comisiei de inventariere, raspunde de inventarierea bunurilor ce apartin domeniului public si privat al comunei;
11.- tine legatura cu organele de control ale Directiei de Sanatate Publica Neamț si duce la indeplinire masurile dispuse de acestea cu ocazia controalelor in teren;
12.- verifica si raspunde de intretinerea si gospodarirea cladirilor apartinand domeniului public si privat al comunei;
- -asigura ducerea la indeplinire a dispozitiilor primarului si hotararilor consiliului
local care sunt de domeniul atributiilor sale, la termenele stabilite de acestea;
14.-ia masurile necesare pentru amenajarea si administrarea spatiilor propietate publica pentru vanzarea diferitelor produse agroalimentare si sau nealimentare;
15.- intocmeste si prezinta raportul annual de activitate, in conformitate cu dispozitiile art.51 alin.(4) din Legea nr.215/2001 privind administratia publica locala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
16.- coordoneaza, verifica si raspunde de activitatea personalului din compartimentul administrativ gospodăresc şi pază comunală . Activitatea de coordonare a acestuia vizeaza in principal:
- modul cum sunt rezolvate sarcinile specifice la nivelul compartimentului de fiecare angajat;
- aplicarea masurilor disciplinare ce se impun impotriva celor care nu isi realizeaza sarcinile de serviciu sau care incalaca normele de conduita prevazute de legislatia sau regulamentele in vigoare;
- insusirea si aplicarea actelor normative care reglementeaza activitatea compartimentului pe care îl coordoneaza;
- intocmirea fiselor de evaluare profesionala anuala pentru angajatii acestui compartimente ;
- luarea masurilor cu privire la buna desfasurare si executare a contractelor de lucrari si servicii din domeniile de activitate pe care le coordoneaza;
- sesizarea in timp util a primarului comunei si a consiliului local asupra problemelor importante, cat si asupra deficientelor din domeniile pe care le coordoneaza, propunand masuri pentru remedierea acestora;
1) indeplineste si alte atributii prevazute de actele normative in vigoare ori date in sarcina sa de consiliul local ori primarul comunei.