Selectează o Pagină

• Comunică în scris consilierilor invitaţia la şedinţă asigurând convocarea consiliului local,în termenul stabilit de lege;
• Pregăteşte lucrările supuse dezbaterii consiliului local;
• Aduce la cunoştinţă publică ordinea de zi a şedinţei consiliului local;
• Participă în mod obligatoriu la şedinţele consiliului local şi efectuează lucrările de secretariat;
• Întocmeşte procesul verbal al şedinţei consiliului local;
• Întocmeşte pontajul prezenţei consilierilor la şedinţă;
• Semnează împreună cu preşedintele de şedinţă, procesul verbal;
• Pune la dispoziţie consilierilor în timp util procesul verbal al şedinţei anterioare, pe care ulterior îl va supune spre aprobare consiliului local;
• Întocmeşte un dosar special pentru fiecare şedinţă de consiliu care va fi numerotat, semnat şi sigilat împreună cu consilierul care conduce şedinţa;
• Colaborează la redactarea proiectelor de hotărâri şi le avizează pentru legalitate;
• Contrasemnează pentru legalitate hotărârile consiliului local;
• Comunică hotărârile consiliului local primarului şi prefectului de îndată , dar nu mai târziu de 3 zile de la data adoptării;
• Înregistrează comunicările efectuate într-un registru special destinat acestui;
• Aduce la cunoştinţa publică hotărârile cu caracter normativ în termen de 5 zile de le data comunicării oficiale către prefect;
• Pune la dispoziţie, la cererea acestora în termen de cel mult 20 de zile, informaţiile necesare în vederea îndeplinirii mandatului de către primari;
• Aduce la cunoştinţă publică rapoartele de activitate ale consilierilor şi viceprimarului;
• Avizează pentru legalitate dispoziţiile primarului ;
• Urmăreşte rezolvarea corespondenţei în termen legal;
• Asigură comunicarea către autorităţile , instituţiile şi persoanele interesate a actelor emise de consiliul local sau primar, în termen de cel mult 10 zile , dacă legea nu prevede altfel;
• Rezolvă problemele curente ale comunei potrivit competenţelor şi atribuţiilor ce îi revin potrivit legii, până la constituirea noului consiliu local, în caz de dizolvare, în absenţa primarului şi viceprimarului ;
• Îndeplineşte atribuţii de ofiţer de stare civilă dacă acestea i s-au delegat de către primar;
• Eliberează extrase sau copii de pe orice act din arhiva consiliului local, în afara celor cu caracter secret, stabilit potrivit legii;
• Legalizează semnături de pe înscrisurile prezentate de părţi şi confirmă autenticitatea copiilor cu acte originale, în condiţiile legii;
• Coordonează şi alte servicii ale aparatului propriu de specialitate, stabilite de primar.
• Participă la şedinţele comisiei de fond funciar;
• Asigură lucrările de secretariat ale comisiei locale pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor;
• Preia şi înregistrează într-un registru special cererile şi alte documente probatorii pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi a celor forestiere;
• Transmite cererile şi celelalte documente însoţitoare comisiei locale pentru a fi analizate;
• Redactează procesele verbale ale şedinţelor comisiei locale şi în baza acestora întocmeşte hotărârile corespunzătoare, care vor fi semnate de către membrii comisiei;
• Aduce la cunoştinţă celor interesaţi hotărârile comisiei judeţene de fond funciar;
• Primeşte şi transmite comisiei judeţene contestaţiile formulate de persoanele interesate împreună cu punctul de vedere al comisiei locale;
• Participă la întocmirea situaţiilor definitive privind persoanele fizice şi juridice îndreptăţite să li se atribuie teren;
• Înaintează spre aprobare şi validare comisiei judeţene situaţiile definitive împreună cu documentaţia necesară precum şi punctul de vedere al comisiei locale;
• Arhivează documentele comisiei locale de fond funciar conform prevederilor legale în vigoare;
• Primeşte notificările depuse de către persoanele care solicită reconstituirea în natură a imobilelor preluate abuziv;
• Verifică documentele şi înregistrează dosarele solicitanţilor separat pentru fiecare caz în parte, într-un registru special;
• Întocmeşte dosare, numerotate şi sigilate pentru fiecare persoană în parte;
• Avizează pentru legalitate dispoziţiile primarului cu privire la soluţionarea notificărilor;
• Convoacă persoanele îndreptăţite precum şi orice alte persoane în vederea clarificării unor situaţii privind solicitările de restituire a imobilelor;
• Trimite instituţiilor interesate centralizatoarele împreună cu copiile documentelor primite de la persoanele solicitante;
• Înregistrează într-un registru special contractele de arendă;
• Arhivează copiile contractelor de arendare;
• Urmăreşte înregistrarea în registrul agricol a suprafeţelor de teren prevăzute în contractele de arendare;
• Coordonează, verifică şi răspunde de modul de completare şi de ţinere la zi a registrului agricol;
• Asigură numerotarea, parafarea , sigilarea registrului agricol şi înregistrerea în registrul de intrare – ieşire general;
• Îşi dă acordul pentru modificarea datelor înscrise în registrul agricol;
• Aduce la cunoştinţă publică dispoziţiile legale privind registrul agricol;
• Comunică datele centralizat către Direcţia generală de Statistică Judeţeană Neamț la termenele prevăzute de actele normative în vigoare;
• Semnează centralizatoarele alături de primarul comunei;
• Urmăreşte evidenţa atestatelor şi carnetelor de producător precum şi modul de eliberare al acestor documente;
• Îşi exercită atribuţii numai în limita unităţii administrativ – teritoriale determinată prin lege;
• Întocmeşte actele de stare civilă pentru cetăţenii români sau persoanele fără cetăţenie şi pot înscrie la cerere , actele sau faptele de stare civilă ale cetăţenilor români cu domiciliul sau aflaţi temporar pe teritoriul României;

• Întocmeşte la cerere sau din oficiu – potrivit legii – actele de naştere, de căsătorie şi de deces şi eliberează certificate doveditoare;
• Înscrie menţiuni, în condiţiile legii, pe marginea actelor de stare civilă aflate la păstrare;
• Eliberează extrase de pe actele de stare civilă, precum şi dovezi privind înregistrarea unui act de stare civilă;
• Înaintează Poliţiei , până la data de 5 ale lunii următoare înregistrările nominale pentru născuţii vii, cetăţeni români, ori cu privire la modificările intervenite în statutul civil al persoanelor în vârstă de 0 – 14 ani, precum şi actele persoanelor decedate, în vederea actualizării registrului permanent de evidenţă a populaţiei;
• Ia măsuri pentru păstrarea în condiţii corespunzătoare a registrelor şi certificatelor de stare civilă pentru a evita deteriorarea acestora;
• Verifică registrele de stare civilă şi răspunde de exactitatea datelor cuprinse în extrasele pe care le eliberează;
• Asigură folosirea corectă şi păstrarea în condiţii de securitate a listelor de coduri numerice personale precalculate;
• Asigura completarea la zi a datelor personalului angajat cu contract induividual de muncă în registrul general de evidenţă al salariaţilor şi transmiterea datelor din registru , către Inspectoratul Teritorial de Muncă Neamţ;
• Efectuează, în termen de 15 zile de la data producerii , toate modificările intervenite în executarea contractului de muncă;
• Eliberează, la cerere, extrase din registrul general de evidenţa a salariaţilor, certificate prin semnătură şi prin aplicarea parafei ;
• Asigură tinerea evidenţei tuturor documentelor intrate, a celor întocmite pentru uz intern, precum şi a celor ieşite, potrivit legii;
• Întocmeşte , împreună cu comisia de selecţionare nomenclatorul arhivistic pentru documentele proprii;
• Inventariază documentele proprii;
• Eliberează, în condiţiile prevăzute de lege, certificate, dovezi, adeverinţe la solicitarea persoanelor îndreptăţite şi le semnează alături de primar;
• Avizează pentru legalitate certificatele de urbanism şi autorizaţiile de construcţii conform Legii nr. 50 /1991, modificată prin Legea nr. 453/2001;

• Actualizează, conform prevederilor legale, listele electorale permanente prin efectuarea operaţiunilor necesare în Registrul Electoral ;
• Coordonează activitatea serviciului de specialitate care desfăşoară activităţi în domeniul autorităţii tutelare şi a protecţiei copilului din subordinea consiliului local;
• Îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de lege;
• Urmăreşte aplicarea Legii nr. 161/ 19.04.2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei;
• Reface Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului local al comunei BRUSTURI conform noilor prevederi legale ;
• Soluţionează petiţiile conform OG nr. 27 /30 ianuarie 2002 care reglementează aceste activităţi.
• Este responsabil cu aplicarea prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public
• Se preocupă în permanenţă de pregătirea sa profesională, întocmind o listă care să cuprindă actele normative care reglementează activitatea din sfera atribuţiilor sale, inclusiv pe cele prin care se modifică/completează/aprobă acestea; Actualizează şi urmăreşte zilnic programul informaţional pus la dispoziţia instituţie
• Asigură promovarea imaginii administraţiei publice locale potrivit atribuţiilor date în competenţa sa;
• Este membru in comisia de disciplină ;

• Respectă prevederile Regulamentului intern, a legislaţiei în domeniu, procedurile de lucru, precum şi celelalte reguli şi regulamente existente în unitate, dispoziţii, decizii, circulare si hotărâri ale Conducerii;
• Respectă atribuţiile stabilite în prezenta fişă a postului
• Asimileazä cunoştinţele necesare indeplinirii sarcinilor de serviciu precum şi a legilor, regulamentelor, instrucţiunilor şi ordinelor referitoare la sarcinile de serviciu;
• În cazul unor situaţii de excepţie ce impun rezolvarea operativă a altor situaţii sau probleme ivite, va răspunde acestor cerinţe inclusiv în zilele nelucrătoare, prin prelungirea programului de muncă săptămânal, la solicitarea conducerii;

• Respectă confidenţialitatea informaţiilor obţinute cu ocazia exercitării atribuţiilor şi sarcinilor de serviciu;
• Sa isi insuseasca si sa respecte normele de securitate si sanatate in munca si masurile de aplicare a acestora
• Sa desfasoare activitatea in asa fel incat sa nu expuna la pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala atat propria persoana , cat si celelalte persoane participante la procesul de munca ;
• Sa aduca la cunostinta conducatorului locului de munca orice defectiune tehnica sau alta situatie care constituie un pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala ;
• Sa aduca la cunostinta conducatorului de munca accidentele de munca suferite de propria persoana si de alte persoane participante la procesul de munca ;
• Sa se prezinte la lucru numai in stare normala, fara a fi sub influenta bauturilor alcoolice, a medicamentelor, a unei situatii puternic stresante sau a unor manifestari maladive si suficient de odihnit;
• Sa nu consume alcool in timpul programului de lucru si sa nu paraseasca locul de munca neanuntat;

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support