• Comunică în scris consilierilor invitaţia la şedinţă asigurând convocarea consiliului local,în termenul stabilit de lege;
• Pregăteşte lucrările supuse dezbaterii consiliului local;
• Aduce la cunoştinţă publică ordinea de zi a şedinţei consiliului local;
• Participă în mod obligatoriu la şedinţele consiliului local şi efectuează lucrările de secretariat;
• Întocmeşte procesul verbal al şedinţei consiliului local;
• Întocmeşte pontajul prezenţei consilierilor la şedinţă;
• Semnează împreună cu preşedintele de şedinţă, procesul verbal;
• Pune la dispoziţie consilierilor în timp util procesul verbal al şedinţei anterioare, pe care ulterior îl va supune spre aprobare consiliului local;
• Întocmeşte un dosar special pentru fiecare şedinţă de consiliu care va fi numerotat, semnat şi sigilat împreună cu consilierul care conduce şedinţa;
• Colaborează la redactarea proiectelor de hotărâri şi le avizează pentru legalitate;
• Contrasemnează pentru legalitate hotărârile consiliului local;
• Comunică hotărârile consiliului local primarului şi prefectului de îndată , dar nu mai târziu de 3 zile de la data adoptării;
• Înregistrează comunicările efectuate într-un registru special destinat acestui;
• Aduce la cunoştinţa publică hotărârile cu caracter normativ în termen de 5 zile de le data comunicării oficiale către prefect;
• Pune la dispoziţie, la cererea acestora în termen de cel mult 20 de zile, informaţiile necesare în vederea îndeplinirii mandatului de către primari;
• Aduce la cunoştinţă publică rapoartele de activitate ale consilierilor şi viceprimarului;
• Avizează pentru legalitate dispoziţiile primarului ;
• Urmăreşte rezolvarea corespondenţei în termen legal;
• Asigură comunicarea către autorităţile , instituţiile şi persoanele interesate a actelor emise de consiliul local sau primar, în termen de cel mult 10 zile , dacă legea nu prevede altfel;
• Rezolvă problemele curente ale comunei potrivit competenţelor şi atribuţiilor ce îi revin potrivit legii, până la constituirea noului consiliu local, în caz de dizolvare, în absenţa primarului şi viceprimarului ;
• Îndeplineşte atribuţii de ofiţer de stare civilă dacă acestea i s-au delegat de către primar;
• Eliberează extrase sau copii de pe orice act din arhiva consiliului local, în afara celor cu caracter secret, stabilit potrivit legii;
• Legalizează semnături de pe înscrisurile prezentate de părţi şi confirmă autenticitatea copiilor cu acte originale, în condiţiile legii;
• Coordonează şi alte servicii ale aparatului propriu de specialitate, stabilite de primar.
• Participă la şedinţele comisiei de fond funciar;
• Asigură lucrările de secretariat ale comisiei locale pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor;
• Preia şi înregistrează într-un registru special cererile şi alte documente probatorii pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi a celor forestiere;
• Transmite cererile şi celelalte documente însoţitoare comisiei locale pentru a fi analizate;
• Redactează procesele verbale ale şedinţelor comisiei locale şi în baza acestora întocmeşte hotărârile corespunzătoare, care vor fi semnate de către membrii comisiei;
• Aduce la cunoştinţă celor interesaţi hotărârile comisiei judeţene de fond funciar;
• Primeşte şi transmite comisiei judeţene contestaţiile formulate de persoanele interesate împreună cu punctul de vedere al comisiei locale;
• Participă la întocmirea situaţiilor definitive privind persoanele fizice şi juridice îndreptăţite să li se atribuie teren;
• Înaintează spre aprobare şi validare comisiei judeţene situaţiile definitive împreună cu documentaţia necesară precum şi punctul de vedere al comisiei locale;
• Arhivează documentele comisiei locale de fond funciar conform prevederilor legale în vigoare;
• Primeşte notificările depuse de către persoanele care solicită reconstituirea în natură a imobilelor preluate abuziv;
• Verifică documentele şi înregistrează dosarele solicitanţilor separat pentru fiecare caz în parte, într-un registru special;
• Întocmeşte dosare, numerotate şi sigilate pentru fiecare persoană în parte;
• Avizează pentru legalitate dispoziţiile primarului cu privire la soluţionarea notificărilor;
• Convoacă persoanele îndreptăţite precum şi orice alte persoane în vederea clarificării unor situaţii privind solicitările de restituire a imobilelor;
• Trimite instituţiilor interesate centralizatoarele împreună cu copiile documentelor primite de la persoanele solicitante;
• Înregistrează într-un registru special contractele de arendă;
• Arhivează copiile contractelor de arendare;
• Urmăreşte înregistrarea în registrul agricol a suprafeţelor de teren prevăzute în contractele de arendare;
• Coordonează, verifică şi răspunde de modul de completare şi de ţinere la zi a registrului agricol;
• Asigură numerotarea, parafarea , sigilarea registrului agricol şi înregistrerea în registrul de intrare – ieşire general;
• Îşi dă acordul pentru modificarea datelor înscrise în registrul agricol;
• Aduce la cunoştinţă publică dispoziţiile legale privind registrul agricol;
• Comunică datele centralizat către Direcţia generală de Statistică Judeţeană Neamț la termenele prevăzute de actele normative în vigoare;
• Semnează centralizatoarele alături de primarul comunei;
• Urmăreşte evidenţa atestatelor şi carnetelor de producător precum şi modul de eliberare al acestor documente;
• Îşi exercită atribuţii numai în limita unităţii administrativ – teritoriale determinată prin lege;
• Întocmeşte actele de stare civilă pentru cetăţenii români sau persoanele fără cetăţenie şi pot înscrie la cerere , actele sau faptele de stare civilă ale cetăţenilor români cu domiciliul sau aflaţi temporar pe teritoriul României;
• Întocmeşte la cerere sau din oficiu – potrivit legii – actele de naştere, de căsătorie şi de deces şi eliberează certificate doveditoare;
• Înscrie menţiuni, în condiţiile legii, pe marginea actelor de stare civilă aflate la păstrare;
• Eliberează extrase de pe actele de stare civilă, precum şi dovezi privind înregistrarea unui act de stare civilă;
• Înaintează Poliţiei , până la data de 5 ale lunii următoare înregistrările nominale pentru născuţii vii, cetăţeni români, ori cu privire la modificările intervenite în statutul civil al persoanelor în vârstă de 0 – 14 ani, precum şi actele persoanelor decedate, în vederea actualizării registrului permanent de evidenţă a populaţiei;
• Ia măsuri pentru păstrarea în condiţii corespunzătoare a registrelor şi certificatelor de stare civilă pentru a evita deteriorarea acestora;
• Verifică registrele de stare civilă şi răspunde de exactitatea datelor cuprinse în extrasele pe care le eliberează;
• Asigură folosirea corectă şi păstrarea în condiţii de securitate a listelor de coduri numerice personale precalculate;
• Asigura completarea la zi a datelor personalului angajat cu contract induividual de muncă în registrul general de evidenţă al salariaţilor şi transmiterea datelor din registru , către Inspectoratul Teritorial de Muncă Neamţ;
• Efectuează, în termen de 15 zile de la data producerii , toate modificările intervenite în executarea contractului de muncă;
• Eliberează, la cerere, extrase din registrul general de evidenţa a salariaţilor, certificate prin semnătură şi prin aplicarea parafei ;
• Asigură tinerea evidenţei tuturor documentelor intrate, a celor întocmite pentru uz intern, precum şi a celor ieşite, potrivit legii;
• Întocmeşte , împreună cu comisia de selecţionare nomenclatorul arhivistic pentru documentele proprii;
• Inventariază documentele proprii;
• Eliberează, în condiţiile prevăzute de lege, certificate, dovezi, adeverinţe la solicitarea persoanelor îndreptăţite şi le semnează alături de primar;
• Avizează pentru legalitate certificatele de urbanism şi autorizaţiile de construcţii conform Legii nr. 50 /1991, modificată prin Legea nr. 453/2001;
• Actualizează, conform prevederilor legale, listele electorale permanente prin efectuarea operaţiunilor necesare în Registrul Electoral ;
• Coordonează activitatea serviciului de specialitate care desfăşoară activităţi în domeniul autorităţii tutelare şi a protecţiei copilului din subordinea consiliului local;
• Îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de lege;
• Urmăreşte aplicarea Legii nr. 161/ 19.04.2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei;
• Reface Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului local al comunei BRUSTURI conform noilor prevederi legale ;
• Soluţionează petiţiile conform OG nr. 27 /30 ianuarie 2002 care reglementează aceste activităţi.
• Este responsabil cu aplicarea prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public
• Se preocupă în permanenţă de pregătirea sa profesională, întocmind o listă care să cuprindă actele normative care reglementează activitatea din sfera atribuţiilor sale, inclusiv pe cele prin care se modifică/completează/aprobă acestea; Actualizează şi urmăreşte zilnic programul informaţional pus la dispoziţia instituţie
• Asigură promovarea imaginii administraţiei publice locale potrivit atribuţiilor date în competenţa sa;
• Este membru in comisia de disciplină ;
• Respectă prevederile Regulamentului intern, a legislaţiei în domeniu, procedurile de lucru, precum şi celelalte reguli şi regulamente existente în unitate, dispoziţii, decizii, circulare si hotărâri ale Conducerii;
• Respectă atribuţiile stabilite în prezenta fişă a postului
• Asimileazä cunoştinţele necesare indeplinirii sarcinilor de serviciu precum şi a legilor, regulamentelor, instrucţiunilor şi ordinelor referitoare la sarcinile de serviciu;
• În cazul unor situaţii de excepţie ce impun rezolvarea operativă a altor situaţii sau probleme ivite, va răspunde acestor cerinţe inclusiv în zilele nelucrătoare, prin prelungirea programului de muncă săptămânal, la solicitarea conducerii;
• Respectă confidenţialitatea informaţiilor obţinute cu ocazia exercitării atribuţiilor şi sarcinilor de serviciu;
• Sa isi insuseasca si sa respecte normele de securitate si sanatate in munca si masurile de aplicare a acestora
• Sa desfasoare activitatea in asa fel incat sa nu expuna la pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala atat propria persoana , cat si celelalte persoane participante la procesul de munca ;
• Sa aduca la cunostinta conducatorului locului de munca orice defectiune tehnica sau alta situatie care constituie un pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala ;
• Sa aduca la cunostinta conducatorului de munca accidentele de munca suferite de propria persoana si de alte persoane participante la procesul de munca ;
• Sa se prezinte la lucru numai in stare normala, fara a fi sub influenta bauturilor alcoolice, a medicamentelor, a unei situatii puternic stresante sau a unor manifestari maladive si suficient de odihnit;
• Sa nu consume alcool in timpul programului de lucru si sa nu paraseasca locul de munca neanuntat;